Teamprintin tarina - yrittäjän suusta
”Rakkaudesta urheiluun, siitä kaikki alkoi,” sanoo Teamprint Oy:n yrittäjä Niklas Byskata, kun häneltä kysytään, miten yritys sai alkunsa.
Alkuun toimittiin enemmän painotalona, eli painettiin ja merkattiin seuratekstiilejä, joita joukkueenjohtajat kantoivat meille paikallisesta urheiluliikkeestä. Tuskastuneet joukkueenjohtajat valittivat seuratekstiili-rumbaa ja alun perin halusimmekin helpottaa joukkueenjohtajien työtaakkaa seuratekstiileihin liittyen.”
”Meillä on aito halu auttaa urheiluseuroja ja liiketoimintamme on perustettu urheiluseuroja ajatellen. Haluamme oikeasti tuoda lisäarvoa seuroille ja viedä seuratoimintaa eteenpäin ja ylöspäin. Olemme kaikki vanhoja urheilijoita ja nykyisiä seura-aktiiveja eli tiedämme todella miten urheiluseura toimii ja miten seuroja voi auttaa”, Benjamin Storbacka, toinen Teamprintin perustajista, toteaa.
Näistä ajatuksista ja aineksista alkunsa sai Teamprint syksyllä 2016, ja pitkälle on tultu muutamassa vuodessa. Teamprintiltä urheiluseurat saavat yhdestä ja samasta paikasta seurabrändäyksen, graafisen suunnittelun palvelut, painopalvelut, peliasut, seuravaatteet, fanituotteet ja seuratuotteiden hankkimiseen tarkoitetut verkkokaupat.
Byskata ja Storbacka peräänkuuluttavat seurakulttuuria Suomeen
”Jenkit ovat tosi taitavia brändäämään urheiluseuransa. Seurat ovat tyylikkään ja yhdenmukaisen näköiset ja viestintä on iskevää. Tässä ollaan Suomessa kovasti perässä. Meillä urheilupuolen asiat ovat monesti mallillaan - on laadukkaita valmentajia, hyviä treenejä, mutta seuran muu toiminta on jäänyt jälkeen muusta kehityksestä. Tähän haluttiin puuttua”, Byskata sanoo.
”Omien lasten myötä on huomattu kuinka vahvasti viihdeteollisuus vetää lapsia, ja myös aikuisia, puoleensa. Ennemmin pelataan pleikkaria kuin oikeaa peliä. Se on harmi ja huolestuttava trendi, myös kansantalouden näkökulmasta. Heräsi siis ajatus siitä, että seuroista pitää tehdä houkuttelevia ja puoleensa vetäviä, jotta lapset saadaan innostumaan. Seurat pitää brändätä”, Byskata ja Storbacka summaavat.
”Kun puhumme seuran brändäyksestä tarkoitamme sitä, että kaikki seuran tekemisessä on linjassa. Viestintä, visuaalinen ilme, arvot, kulttuuri ja tarina tulee olla yhdenmukaista ja tarkoituksenmukaista joka kanavassa, jokaisella seuran joukkueella ja jokaisella seuratoimijalla. Uskomme myös, että kun seuralla on yhdenmukainen, ammattimainen ja tyylikäs ilme, vetää se puoleensa uusia pelaajia, valmentajia, seura-aktiiveja, faneja ja sponsoreita. Ihmisillä on sellainen fiilis, että vau, haluamme olla osa juuri tuota seuraa, tuota yhteisöä. Näin seura tietenkin voi myös taloudellisesti paremmin pitkässä juoksussa. Mielestämme näin luodaan seurakulttuuria ja hyvinvoivia seuroja Suomeen”, Byskata tiivistää.
Kotimainen edelläkävijä - kunnianhimoisille seuroille
Urheilu on koko Teamprintin porukalla veressä ja toiminta on intohimoista. Kokkolassa sijaitsevissa tuotantotiloissa valmistuvat kaikki tuotteet ja palvelut tehokkaasti ja ammattimaisesti - aina seuran tarpeet etusijalla.
”Meiltä seurat eivät saa ainoastaan tuotteita vaan kokonaisvaltaista palvelua, joka perustuu kestäviin toimintamalleihin. Nämä toimintamallit helpottavat ja nopeuttavat seurojen toimintaa sekä selkeyttävät sitä huomattavasti. Lisäksi olemme luoneet verkkokaupan seurojen käyttöön, josta kaikki tuotteemme ja palvelumme tilataan ja johon kuuluu varainhankintamalli. Eli vaikka seura sijaitsee missäpäin Suomea tahansa onnistuu yhteistyö todella saumattomasti verkkokaupan ja toimintamallien avulla. Lisäksi olemme siitä harvinaisia, että voimme sekä suunnitella visuaalisen ilmeen seuralle sekä toteuttaa sen käytäntöön, sillä valmistamme kaikki tuotteemme ja palvelumme omassa tuotannossamme”, Storbacka kertoo.
”Meidän palvelumme sopii parhaiten kunnianhimoisille seuroille. Sellaisille, jotka vaalivat perinteitä, haluavat luoda aitoa yhteisöllisyyttä ja rakentaa kestävää urheilu- ja seurakulttuuria, tyyliä ja innovatiivisuutta unohtamatta! Mikäli teidän urheiluseuranne ajattelee asioista samalla tavalla kuin me Teamprintillä - ottakaa silloin yhteyttä,” Byskata lopettaa.
”Meillä on aito halu auttaa urheiluseuroja ja liiketoimintamme on perustettu urheiluseuroja ajatellen. Haluamme oikeasti tuoda lisäarvoa seuroille ja viedä seuratoimintaa eteenpäin ja ylöspäin. Olemme kaikki vanhoja urheilijoita ja nykyisiä seura-aktiiveja eli tiedämme todella miten urheiluseura toimii ja miten seuroja voi auttaa”, Benjamin Storbacka, toinen Teamprintin perustajista, toteaa.
Näistä ajatuksista ja aineksista alkunsa sai Teamprint syksyllä 2016, ja pitkälle on tultu muutamassa vuodessa. Teamprintiltä urheiluseurat saavat yhdestä ja samasta paikasta seurabrändäyksen, graafisen suunnittelun palvelut, painopalvelut, peliasut, seuravaatteet, fanituotteet ja seuratuotteiden hankkimiseen tarkoitetut verkkokaupat.
Byskata ja Storbacka peräänkuuluttavat seurakulttuuria Suomeen
”Jenkit ovat tosi taitavia brändäämään urheiluseuransa. Seurat ovat tyylikkään ja yhdenmukaisen näköiset ja viestintä on iskevää. Tässä ollaan Suomessa kovasti perässä. Meillä urheilupuolen asiat ovat monesti mallillaan - on laadukkaita valmentajia, hyviä treenejä, mutta seuran muu toiminta on jäänyt jälkeen muusta kehityksestä. Tähän haluttiin puuttua”, Byskata sanoo.
”Omien lasten myötä on huomattu kuinka vahvasti viihdeteollisuus vetää lapsia, ja myös aikuisia, puoleensa. Ennemmin pelataan pleikkaria kuin oikeaa peliä. Se on harmi ja huolestuttava trendi, myös kansantalouden näkökulmasta. Heräsi siis ajatus siitä, että seuroista pitää tehdä houkuttelevia ja puoleensa vetäviä, jotta lapset saadaan innostumaan. Seurat pitää brändätä”, Byskata ja Storbacka summaavat.
”Kun puhumme seuran brändäyksestä tarkoitamme sitä, että kaikki seuran tekemisessä on linjassa. Viestintä, visuaalinen ilme, arvot, kulttuuri ja tarina tulee olla yhdenmukaista ja tarkoituksenmukaista joka kanavassa, jokaisella seuran joukkueella ja jokaisella seuratoimijalla. Uskomme myös, että kun seuralla on yhdenmukainen, ammattimainen ja tyylikäs ilme, vetää se puoleensa uusia pelaajia, valmentajia, seura-aktiiveja, faneja ja sponsoreita. Ihmisillä on sellainen fiilis, että vau, haluamme olla osa juuri tuota seuraa, tuota yhteisöä. Näin seura tietenkin voi myös taloudellisesti paremmin pitkässä juoksussa. Mielestämme näin luodaan seurakulttuuria ja hyvinvoivia seuroja Suomeen”, Byskata tiivistää.
Kotimainen edelläkävijä - kunnianhimoisille seuroille
Urheilu on koko Teamprintin porukalla veressä ja toiminta on intohimoista. Kokkolassa sijaitsevissa tuotantotiloissa valmistuvat kaikki tuotteet ja palvelut tehokkaasti ja ammattimaisesti - aina seuran tarpeet etusijalla.
”Meiltä seurat eivät saa ainoastaan tuotteita vaan kokonaisvaltaista palvelua, joka perustuu kestäviin toimintamalleihin. Nämä toimintamallit helpottavat ja nopeuttavat seurojen toimintaa sekä selkeyttävät sitä huomattavasti. Lisäksi olemme luoneet verkkokaupan seurojen käyttöön, josta kaikki tuotteemme ja palvelumme tilataan ja johon kuuluu varainhankintamalli. Eli vaikka seura sijaitsee missäpäin Suomea tahansa onnistuu yhteistyö todella saumattomasti verkkokaupan ja toimintamallien avulla. Lisäksi olemme siitä harvinaisia, että voimme sekä suunnitella visuaalisen ilmeen seuralle sekä toteuttaa sen käytäntöön, sillä valmistamme kaikki tuotteemme ja palvelumme omassa tuotannossamme”, Storbacka kertoo.
”Meidän palvelumme sopii parhaiten kunnianhimoisille seuroille. Sellaisille, jotka vaalivat perinteitä, haluavat luoda aitoa yhteisöllisyyttä ja rakentaa kestävää urheilu- ja seurakulttuuria, tyyliä ja innovatiivisuutta unohtamatta! Mikäli teidän urheiluseuranne ajattelee asioista samalla tavalla kuin me Teamprintillä - ottakaa silloin yhteyttä,” Byskata lopettaa.